26. JCVD

Filmen handlar om ingen mindre än Jean-Claude Van Damme och om hur han efter att ha förlorat vårdnaden om sitt ena barn helt plötsligt hamnar mitt i ett rån och gisslandrama.

 

Detta visste jag inte när jag började se filmen. Jag visste inget mer än att den var 1½ timme lång och det tyckte jag verkade lagom långt sådär mot småtimmarna. De första sekunder ser jag en man slå ner den ena efter den andra samtidigt som det brinner lite här och där och jag kände bara "neeeeeej, ska jag se sån här skit i över en timme!?"

Tack och lov ramlar plötsligt en kuliss ner och jag inser att det bara är en filminspelning. I filmen. Dessvärre artar sig inte filmen för det. Stackars missförstådde Van Damme både förlorar vårdnaden om sitt barn och hamnar mitt i ett rån han sedan tros medverka i... Nej, sen något bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0