politik som går över i mat

Jag skulle kunna göra ett inlägg om hur irriterad jag var imorse över de vänstermänniskor som skriker saker i stil med "ååh, ni är så onda som röstar blått, tänk vad kallt samhället kommer bli nu osv osv" men det gör jag faktiskt inte, för jag tycker det är rätt uppenbart att man inte röstar blått om man nu tror att det leder till att samhället blir kallare.

Jag har helt enkelt ingen anledning att försvara mina åsikter. Om ni inte redan visste det så röstade jag faktiskt på folkpartiet och är således relativt nöjd (eller ja, åtminstone så nöjd man kan vara när ett rasistparti kommer in i riksdagen och alliansen inte har egen majoritet).

 

Men jag känner på mig att jag, för att inte försämra stämningen, bör byta ämne.. typ...nu?

Jag ska handla idag.

Jag ska storhandla idag.

 

Jag försöker fundera ut bra saker man kan ha i matlådor, och har kommit fram till att mina senaste "projekt" ska bli:

 

*potatisgratäng, lövbiff, aromsmör och ärtor (man kan göra massor av potatisgratäng samtidigt och frysa in!)

*pasta, pesto och rökt lax (då behöver man inte ens använda micron!)

*sushi (av laxen som blir över! Dock blir sjögräset mjukt....)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0