ÄGD, handelsbanken, ÄGD!

För att kunna handla online med mitt visakort nuförtiden behöver jag tydligen en kortläsare. Jag har en kortläsare, fast med sladd på. Det måste vara en kortläsare utan sladd, annars går det inte.

 

Jag känner lite såhär:

 

1. Varför skulle jag vilja ha ett VISA-kort om det inte var för att kunna betala saker via internet?

2. Varför ger man mig en kortläsare med sladd när man kan ge mig en utan?

 

I varje fall fick jag ett infall och tänkte köpa kläder när jag insåg hur mycket pengar jag fått över den här månaden (och när jag insåg att det enda som hindrar mig från att typ aldrig mer tvätta är brist på tjocktröjor). När jag väl kom till betalningen så kom den där förbannade rutan upp, den om att jag måste använda min sladdlösa kortläsare för att kunna betala med kortet.

Eftersom jag, som sagt, saknar en sådan och har ett svagt minne av att jag lyckats genomföra mitt köp senast jag tryckte på "avbryt" så prövade jag detta igen.

Det fungerade inte, men skam den som ger sig! Jag upprepar samma sak igen, trycker på "anslut" och får upp en ruta där jag ska skriva in en lång sifferkod. Jag inser att slaget är förlorat och trycker på "avbryt."

VAD HÄNDER? Jo, en ruta kommer upp där det står att det här är mitt sista kortköp utan den där förbannade kortläsaren (vilket det gjort de senaste fem gångerna jag betalat med kortet) varpå mitt köp godkänns. ÄGDA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0