moussaka och kickboxning

Att börja laga mat som tar typ en timme är kanske inte den mest geniala idéen jag fått klockan 21.00.

Nu står i varje fall en stekpanna med köttfärsen till min moussaka och puttrar. Kommer nog vara nöjd bara maten är klar.

 

Jag tränade kickboxning förut. Innerst inne hade jag nog någon märklig föreställning om att jag skulle vara precis så bra som jag var när jag tränade 8 gånger i veckan. Mina illusioner grusades rätt snabbt.

Mina sparkar var sorgliga, min kondition ännu värre. Efteråt krampade min fot så fort jag försökte stretcha ena vaden, min biceps hotade att göra detsamma när jag pratade med min moder i telefon. Så fort jag lyfte en vattenflaska började hela handen skaka. Mina händer skakar nu också, så fort de stannar upp i skrivandet.

 

Även om det gick fruktansvärt dåligt idag, och inte var alltför kul har jag lovat mig själv att inte ge upp. Jag vet att jag inte tyckte att det var kul för att det gick dåligt, och jag vet att det gick dåligt för att jag inte tränat. Svårare än så är det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0