ambivalent

Det känns som att jag vänder ut och in på mina tankar hela tiden.
Som att jag inte kan bestämma mig för vilket ben jag ska stå på.
Som att jag inte kan bli säker på vad jag tycker och känner,
eller på vad jag borde tycka och känna.
På hur jag borde bete mig.

Det är fruktansvärt att tycka om en människa så mycket utan att förstå varför.
Det blir desto värre när man bara hittar anledningar till varför man borde ogilla personen i fråga.
Om jag kunnat bli av med känslan hade jag släppt den för så länge sedan.
Men det går dessvärre inte.
Jag försöker vänta ut den, men det tär.
Ett outsläckligt sockerbehov som följd.
Inget värre åtminstone.

Make believing we're together
That I'm sheltered by your heart
But in and outside I turn to water
Like a teardrop in your palm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0