snart

Jag tar studenten om en vecka
PANG
Så slog det mig.
Nu.

Visst jag har många gånger sagt
"Nu är det inte så länge kvar" och ägnat timtal till att kolla igenom utbildningar och boende.
Men att jag skulle ta studenten har liksom inte funnits där.
Det senaste halvåret har jag lagt så mycket tid på att bara vara deppig
och när jag inte var det längre så låg fokus på nuet, att överleva varje prov och inlämning.
Livet var indelat i veckor och helger.

Snart flyttar jag ifrån elevhemmet och lämnar elevhemsmänniskor, skolan och klasskamraterna.
Och Haninge.

Det känns så märkligt att tiden bara rann iväg, och innan jag visste ordet av så var det över.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0