en tidig sammanfattning av 2010

Sen väldigt många år tillbaks (typ tre i varje fall) har jag gjort den här sammanfattningen på min bilddagbok. Dock tror jag mig ha blivit lite för gammal för att använda bilddagboken. Eller, sanningen är kanske snarare att bilddagboken suger och jag inte orkar mer.
Jag fuskar för övrigt på ett till sätt i år; istället för att göra utvärderingen i början av januari gör jag den innan året ens hunnit ta slut. Jagt är en dålig människa. Och har tråkigt.


Sammanfattning år 2010


- gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?

Jo, jag har väl gjort massor av nya saker. Skrivit tentor bland annat, utnyttjat Stockholms läns tandvård och sjukvård och gått på gasque.

- höll du några av dina nyårslöften?

Om jag ens hade några har jag hunnit förtränga dem, så jag vet inte.

- blev någon av dina vänner förälder i år?

Nej

- dog någon som stod dig nära?

Nej

- vilka länder besökte du?

Oj... Jag kan inte komma på att jag besökt ett endaste ett... Inte ens Norge!

- är det något du saknat år 2010 som du vill ha 2011?

Haha, jag kan bara komma på en sak jag längtat sönder mig efter i år, som jag förvisso till en början hade. Ett stabilt boende hade ju knappast varit fel i varje fall.

- vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Den 14:e januari kommer jag nog dessvärre aldrig glömma. Jag är säkrare på det datumet än min student, men jag tror att min student var den 11:e juni. Det kanske jag kommer komma ihåg... Troligtvis inte!

- vad var din största framgång 2010?

Jag klarade fucking envarren med marginal!!
Och överlevde vintern/våren.

- största misstaget?

Dessvärre har jag nog begått en hel hög, det är nog svårt att säga vilket av dem som är störst, allt beror på hur man ser på saken.

- har du varit sjuk eller skadat dig?

har varit kräksjuk och förkyld. och annat.

- bästa köpet?

jag vet inte! Känns som att jag knappt köpt något speciellt... Tycker om min dator fastän jag inte köpt den själv.

- vad spenderade du mest pengar på?

Mat och kläder.

- gjorde någonting dig riktigt glad?

Förra året svarade jag Jens, och det är kanske sant i år också, fastän han större delen av året lyckats med motsatsen. Att börja på kth gjorde mig åtminstone riktigt glad, och att jag klarade tentan i "envariabelanalys".

- vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2010?

Van Helsing Boombox - Man man
Winter - Joshua Radin
Miss you love - Maria Mena
Superkul med kniv - Yoga Fire

- var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Första halvan var jag ledsnare än vad jag någonsin varit, den andra halvan var jag överlag gladare.

- vad önskar du att du gjort mer?

Tränat

- vad önskar du att du gjort mindre?

Utsatt mig för en massa skit för att försöka glömma det som gjorde ont, saknat, gjort mig till åtlöje och druckit så jävla mycket.

- hur tillbringade du julen?

Har inte tillbringat den alls än, men den kommer spenderas med kusiner och familj.

- blev du kär i år?

Nej, men jag var.

- favoritprogram på tv?


Jag vet inte riktigt, har följt en del serier. Antar att danska paradise hotel var den bästa, sorgligt nog.

- bästa boken du läste i år?

Minns inte ens vad jag läst för böcker i år, men jag antar att jag läst någon... Om det var i år jag läste "Livstid" av Dean Koontz var det den.

- största musikaliska upptäckten?

Har som vanligt flera; Modest Mouse, Man Man, Daniel Adams-Ray, Yoga Fire och Yeasayer.

- något du önskade dig och fick?

Är rätt säker på att jag kommer få en klänning och ett par skor som jag önskat mig. Om vi pratar julklappar..? Annars så... Jo, men inget som är kristligt nog för att skriva här.

- något du önskade dig men inte fick

Jag kommer inte få en Iphone 4 och troligtvis får jag ingen panda i år heller.

- vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Åt tårta med några klasskamrater och såg massor av youtube-klipp. Var smådeppig över att inte Jens ens kom ihåg den med facebooks hjälp.

- finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Eftersom jag inte är säker på att det egentligen hade förändrat saker och ting särskilt mycket så tänker jag inte förnedra mig såpass mycket att jag skriver ner det. De flesta vet nog i vilket fall.

- hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Mycket jeans och t-shirtar som förut, men också en del klänningar.

- vad fick dig att må bra?

Underbara människor, som vanligt.

- vem saknade du?

Mest Jens, ibland Ella och familjen.

- de bästa nya människorna du träffade?

Det finns så galet många att det känns fel att börja rabbla upp namn, jag kommer inte få med alla i vilket fall.

- årets sötaste?

Ella

- årets hetaste?

Chirag är alltid hetast. (punkt)



- årets största kärlek?

Får jag svara "choklad" på den frågan...?

- årets besvikelse?

Ett svar känns en aning överflödigt.

- årets bästa?

Ella. Alla dagar i veckan!
Och min stackars moder som får ta hand om mig när jag är ett vrak.

- årets snällaste?

Det finns många snälla människor. Jag antar att min moder är snällast.

Kommentarer
Postat av: Ella

Naaaw!!<3<3<3

2010-12-25 @ 15:23:40
URL: http://engrodakanske.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0