nu är det snart jul igen

Det är nästa lite gulligt hur min far säger åt sin snart 20-åriga dotter, som bott hemifrån sen hon var 16, att hon ska gå och lägga sig och frågar om hon verkligen packat ner allt hon ska ha med sig? Och säger åt henne att "det är bäst att du sätter på alarmet om jag inte kommer ihåg att väcka dig!"

Så gott som allt är i varje fall nedpackat i min ryggsäck. Alarmet är inställt sen länge. Något har jag lärt mig på alla dessa år!

Jag och mamma satt och tittade i fotoalbum förut. Jag minns hur klyschigt det lät när jag var liten alla vuxna sa "tiden går så fort" och jag tänkte att "nej, det går inte alls fort! Allt går JÄTTELÅNGSAMT!"
Nu sitter jag och undrar vart alla år tog vägen egentligen. I år på juldagen är jag kanske till och med beredd att hålla med min far när han säger "Nu är det snart jul igen!", för även om det inte är så allvarligt menat så är det sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0