det är så som det är

Jag har gjort så jävla mycket dumma saker den senaste tiden.
Sånt jag trodde att jag inte skulle göra under en hel livstid.

Nu känner jag mig mest tom och trött.
Jag antar att gjort är gjort.
Jag kan inte ta bort saker jag sagt,
jag kan inte radera mina minnen.
Så jag får leva med dem.

Att ge utlopp för allting på ett så destruktivt sätt var inte bra.
Men det kanske var det som behövdes för att både jag och människorna runt mig skulle inse att jag inte kan leva såhär.
Att jag i nuläget är alldeles för påfrestande för mig själv.

Då gav det mig lugn,
nu skrämmer det mig.
Det är så som det är i alla fall.
Jag får leva med spåren.

Iskald og med skorsteinslepper,
står vi der som to damplokomotiv
vi venter på at tåka letter ...
så vi kan hoppe på toget igjen
venter på en sjanse til
å hoppe på toget igjen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0