Vad ska jag bli när jag blir stor...?

De senaste dagarna har jag funderat ganska mycket på vad jag vill göra här i livet...

I över två år har jag nästan helt varit inne på att jag ska utbilda mig till civilingenjör i data, men nu har jag börjat fundera på om det verkligen är det jag vill syssla med. Visst, programmering kan väl vara lite kul... Ibland... när det fungerar...
Men det känns som att alla andra som utbildar sig till det brinner för det och kan programmera bra reda innan de börjar och att jag därmed inte kommer kunna hålla samma mått som dem och kunna konkurrera med dem på arbetsmarknaden sen.

Jag har även funderat på naprapat, jag tycker att anatomi är ganska intressant MEN jag har den väldigt märkliga egenskapen att jag hatar att röra människor som jag inte tycker om/känner och jag skulle nog ha särskilt svårt att behandla gravt överviktiga/illaluktande/allmänt äckliga människor. Så där stuper det nog... Förövrigt vet jag inte ens om jag har varken betyg eller kurser så det räcker.

Det tredje utbildningen jag har funderat på är psykolog, men vad jag vet krävs det 2,0 och det har jag verkligen inte... Dessutom har jag svårt att inte visa när jag tycker att människor är korkade eller allmänt jobbiga, och det hade ju jusst varit snyggt med en psykolog som ber sina patienter att dra åt helvete...

Det enda jag egentligen känner att jag skulle vilja bli är politiker, men det är ju inte direkt så att man ringer Björklund och säger: "Tja! Har du något jobb åt mig?" så ja, något annat måste jag helt enkelt satsa på, till att börja med åtminstone...

Vad skall du bli när du blir stor
ska du bli som far och mor
ska du bli en boss
en försäljare
eller disponent någonstans
eller kanske nöjer du dig med
vilket jävla skitjobb som helst
du bara bryr dig inte alls
det får gå som det går
vad skall du bli?

Om någon snäll människa som läser det här har något bra förslag så får den gärna skriva ned det...
(Det måste vara något man tjänar relativt mycket pengar på... gillar pengar<3)

Kommentarer
Postat av: David Brask

Fastighetsmäklare!

2009-10-27 @ 11:08:20
URL: http://davidbrask.blogg.se/
Postat av: Jakob Olsson

Poet.



Jag vet inte riktigt hur poeter ligger till ekonomiskt (läs: skrapar bottenslam i samhällshierarkin), men jag tycker att du har anlag för de sköna konsterna, Sofie.

2009-10-27 @ 14:00:15
URL: http://maskgropen.blogg.se/
Postat av: sofie

tack jakob! :)

2009-10-29 @ 00:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0