Dagens Citat

I dagens metro finns en artikel om att två tredjedelar av allt skräp på Stockholms gator är fimpar,
5 rökare fick uttala sig om vad de gör med fimpen när de rökt klart.
Två stycken av dem gjorde uttalanden som förtjänar att belönas med dagens citat...

Daniel Kindmark:

"Jag lägger den i en askkopp eller slänger den på gatan, jag vet att de städar gatorna."

Johnny Sistonen:

"Fimpar den på marken. Jag kan ju inte stoppa den i fickan. Hur kul är det att bära på den?"

Jag slutar aldrig förvånas över människors nonchalans och dumhet.
Särskilt inte i kombination.


Kommentarer
Postat av: Jakob Olsson

Jag (det är en väldigt massa "jag" överallt i världen... eller hur?) måste bara kommentera det här; det är så utomordentligt underbart. Precis som du säger - en kombination av "nonchalans och dumhet" - och kanske också lite skeva perspektiv på världen och människorna?



"Skena ekon! Skena ekon! Snurra min docka!" som Nathanael skriker innan han hoppar ut över kanten på kyrktornet i långnovellen "Sandmannen"...

2009-11-21 @ 00:40:51
URL: http://maskgropen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0