Lämnar

Min storebror var här igår, jag fick en sen födelsedagspresent.
Jag tror att han skämdes lite, men jag sa bara att jag inte gett pappa någon present än.
Jag vet ju hur han har det...
Vad har jag att skylla på?

Av någon anledning blev det som vanligt prat på invandringspoltiken.
Och av någon anledning kan jag aldrig låta bli att bli lite ledsen när jag hör vad han säger,
som om jag har någon föreställning av att bara för att vi är syskon ska vi ha samma värderingar.
Men värderingarna ligger knappast i blodet, utan snarare i uppfostran
och vi har inte samma uppforstran.

Snart ska jag åka tillbaks då.
Ångesten är inte lika stor som den brukar,
det är ju inte så länge kvar nu.

Skola imorgon,
orkar inte riktigt...

Mein Gott, warum such ich nicht das Licht nein,
ich bleibe wo die Sonne friert und Hoffnung schnell zerbricht
und obwohl ich nicht gestorben bin, bin ich schon lange kalt
ich habe Angst vor der Liebe, Trauer gib mir Halt

Kommentarer
Postat av: Desirée

Jag skulle vilja höra lite mer om den där diskussionen om invandringspolitiken...

2009-05-03 @ 15:54:05
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: sofie

Tro mig, det vill du inte...

När min lillebror sa att alkoholen kostar samhället dubbelt så mycket som invandringen sa han bara att vi inte har råd med båda och att det inte går att förbjuda alkohol..

2009-05-03 @ 20:46:30
URL: http://blivandejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0