Söndag nu igen.

Orkar ingen mer matte idag,
ska skriva träningsdagbok,
bädda sängen,
spela Zelda.

Har en skev bild av mig  själv,
som ändrar form.
Orkar inte gå till skolan imorgon.
Men jag har knappast något val.
Måste börja bete mig normalt igen.

Och där faller ännu en tår
rinner nedför kinden
Jag ska kasta allt när jag går
Fräta bort allting med Thinner
speciellt sånt man
aldrig får glömma
Jag ska stanna kvar länge ikväll


29 dagar kvar.

Vill lämna kroppen, bara en stund,
flyga iväg.
Känna mig lätt och oövervinnerlig.
Känna frid, lugn och lycka.

Som om det vore möjligt.

"Du vet att tjejer ska väga sin längd minus 110!?"
Säg inte sånt till mig nu.

Keeping heads above the water and
Feet into the shoes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0