det som var

Jag drar ut allt i skåpen på golvet,
bara det som är värt att spara eller det jag inte har hjärta att slänga åker in igen.
Jag hittar saker jag glömt fanns,
bland annat några korsstyngstavlor.

Jag var ganska bra på sånt, korsstygn alltså,
farmor brukade alltid skryta över det jag gjorde för sina vänninor.

Men när jag var tretton och skulle börja på högstadiet slutade jag,
jag var väl svag och ville vara som de flesta andra,
möjligtvis lite "coolare".
Korsstygn var knappast coolt.

Jag slutade rita någon gång då också,
fast det var nog inte för att det var "ocoolt",
det bara blev så.
Men jag tror att jag ska börja igen.

På måndag åker jag troligtvis till Haninge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0