Kill me before it's to late.

Jag har matteprov imorgon.
Som vanligt har jag inte pluggat så mycket som jag borde.

Så nu har jag ångest och är rastlös, klarar inte koncentrera mig på de små talen som flyter ihop till en enda oförstålig sörja.
Derivator, logaritmer och tredjegradsekvationer.

Jag bör lära mig att:


Det n:te talet i en aritmatisk talföljd =

an=a1+(n-1)*d

där n är antalet termer och d är differensen.

att


en aritmatisk summa=

sn=(n(a1+an))/2

att

en geometrisk talföljd=

an=a1*(k^n1)

där k=kvoten

och att

en gång för alla bli säker på hur man ritar jävla tabeller över grafer.

Lär jag mig det är det möjligt att provet inte blir ett fruktansvärt misslyckande.

su... Det var inget.

Kommentarer
Postat av: Anonym

k=kärlek

2009-02-05 @ 00:07:38
Postat av: john

k=kärlek

2009-02-05 @ 00:14:20
Postat av: Sofie

kärlek! <3 svaret på alla frågor!

2009-02-06 @ 00:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0